De commerciële mensen in het garagebedrijf zijn net zo belangrijk als de automonteurs. Het aanleren van de juiste commerciële vaardigheden kan best lastig zijn. Wanneer je een commercieel opleidingsplan volgt, kan dit zeker bijdragen aan het ontwikkelen van deze vaardigheden. Denk aan het maken en houden van tevreden klanten, het opbouwen en onderhouden van klantrelaties of het verbeteren van bedrijfsprocessen. Het is erg belangrijk dat je deze vaardigheden beheerst als je jezelf als bedrijf wil onderscheiden in de automotive branche.

Nieuwe klanten middels netwerken

Klantrelatiebeheer is erg belangrijk voor een bedrijf. Het is essentieel om klanten tevreden te houden en ze dus niet indirect naar de concurrent te sturen. Tevens moet er ook aandacht worden besteed aan het uitbreiden van je netwerk. Hiermee kun je weer nieuwe klanten bereiken. Kijk bijvoorbeeld alleen eens naar familie, kennis of vrienden. Zouden zij misschien niet iets kunnen betekenen voor je bedrijf? Het onderhouden en uitbreiden van je eigen netwerk is daarom net zo belangrijk. Hiermee kun je de naamsbekendheid van het bedrijf en de gunfactor van jezelf vergroten en hierdoor weer nieuwe klanten bereiken. Waar kun je nou laagdrempelig netwerken? En hoe krijg je inzicht in je eigen netwerk? Tijdens een commercieel opleidingsplan leer je daarom ook hoe je jouw doelgroep kan bepalen en benaderen. Hoe je jouw USP’s verwerkt in een effectieve en heldere ‘elevator pitch’ en kun je het ‘netwerkgesprek’ in de praktijk oefenen.

Samenwerken en samen ontwikkelen

Het is belangrijk om te weten hoe je bedrijfsprocessen kunt optimaliseren. Hierna kun je een goed gestructureerd plan opstellen om dit te realiseren. Hierdoor zal je meer overzicht en rust creëren en zal de klanttevredenheid toenemen. Efficiënt werken is een must, maar ook samenwerken is minstens zo belangrijk. Weten waar anderen binnen het bedrijf mee bezig zijn en hierop in kunnen spelen. Wat als we van elkaar niet eens meer weten wat we aan het doen zijn? Dan kan het een grote chaos veroorzaken binnen het bedrijf. Belangrijk is het kritisch leren kijken naar de werkzaamheden van je collega’s zodat je hier passende en leerrijke feedback op kunt geven. Als je samen wil ontwikkelen, zul je ook goed samen moeten kunnen werken. Tijdens een commercieel opleidingsplan kom je veel te weten over zowel individuele- als teamontwikkelingen en leer je effectief overleggen aan de hand van de klantvraag.  

Tijdens het commercieel opleidingsplan van Automotive Academy leer je verschillende commerciële vaardigheden. Wat dacht je van het verbeteren van je verkoopstrategie? Dit resulteert in meer omzet en meer rendement. Daarnaast krijg je inzicht in je doelen en hoe je deze kunt bereiken. Bovendien wordt er tijdens een commercieel opleidingsplan gewerkt middels herkenbare situaties uit de praktijk. Want nieuwe vaardigheden leren doe je natuurlijk het beste met echte situaties uit de praktijk. Heb je interesse gekregen in het volgen van een commercieel opleidingsplan? Bekijk dan wat nog meer te bieden heeft in een commercieel opleidingsplan. 

https://automotiveacademy.nl/