Laden...

Het bereiken van de juiste mensen

Inhoudsopgave

Wanneer jij een product op de markt brengt dat zich richt op een specifieke doelgroep, is het natuurlijk wel zo fijn om ook die specifieke mensen te bereiken. Als de tegenovergestelde groep mensen jouw advertenties zien, zullen ze daar waarschijnlijk weinig mee doen. Op die manier verspil je dan eigenlijk je potentieel en het geld dat je erin gestoken hebt. Dit is waarom er bij contextual targeting gekeken wordt naar het juiste publiek voor de marketingvorm die je gebruikt. Zo zal er bij een nieuw kledingmerk vooral geadverteerd worden bij bijvoorbeeld websites of blogs die hier iets mee te maken hebben, en niet op een website voor gamers.

Contextual targeting, hoe dan?

Okay, je weet dat je de juiste mensen wilt bereiken met je advertenties, maar hoe doe je dat dan eigenlijk? De ruimtes voor advertenties die websites beschikbaar hebben, worden aangeboden op een soort veiling waaraan je kan meedoen. Hier kan je dan zoeken op bijvoorbeeld de taal en zoekwoorden, zodat je er zeker van kan gaan zijn dat het bij je product of dienst past. Het is ook mogelijk om via Google te adverteren, dit geeft dat ook de advertenties weer op websites zoals YouTube, of bedrijven die gebruik maken van Google AdSense. Je hoeft dan niet specifiek zelf op zoek naar de website waarop je wilt gaan adverteren.

Weten hoe je advertenties het doen

Zodra er een bepaald budget ingezet wordt voor marketingdoeleinden, is het natuurlijk wel zo prettig om te weten of de campagnes ook echt werken. Daarom zijn er een paar indicatoren die je kan bekijken om dit af te lezen, waarbij eentje genaamd de ROAS. Dit staat voor ‘Return On Ads Spend’, en is eigenlijk een term die uitdrukt hoeveel omzet je haalt uit elke euro die je in advertenties investeert. Je kan deze roas berekenen door de opbrengst te delen door het bedrag dat je aan advertenties hebt uitgegeven. Wanneer je het roas percentage wilt hebben, dan bereken je dat door de opbrengst te delen door de advertentie uitgaven, en vervolgens doe je dat bedrag maal 100.

Het voordeel van ROAS

Als jij een ROAS strategie wilt toepassen in jouw marketingcampagne, kan het slim zijn om te kijken naar de voor en nadelen ervan. Enkele voordelen die je kan overwegen is het feit dat het op een korte termijn een goede methode is voor een optimale omzet en elke euro die je hierin steekt, wordt ook gebruikt om de hoogst mogelijke opbrengst te creëren.

Tags:

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

Het maken van een bedrijfsfilm gaat verder dan alleen het tonen van producten en diensten.

...

We weten allemaal dat klantgerichtheid belangrijk is, maar wat betekent Customer Experience (CX) nu eigenlijk?

...

Marketing is een belangrijk onderdeel van het succes van elk bedrijf. Het maakt niet uit

...

Online marketing uitbesteden is geen nieuw concept. Het bestaat al een tijdje, maar het is

...

Wilt u graag uw huisstijl grafisch laten ontwerpen door een erkend bedrijf in de buurt

...

Als u een spandoek wilt bestellen en een bijpassend spandoekframe wilt kopen, dan kunt u

...

Wanneer je een website gaat ontwikkelen, dan heb je de keuze uit diverse systemen. Van

...

Sociale media uitbesteden is een proces waarbij een bedrijf of persoon wordt ingehuurd om uw

...

Online marketing is een brede term die verwijst naar de marketingstrategieën die online worden uitgevoerd,

...

Om materiaal te laten bedrukken, gaat u naar De Print Fabriek in Renswoude. Deze drukkerij

...

Wanneer je een bedrijf hebt, dan moet je ook denken aan de onlinewereld. Veel klanten

...

Voor perfect uitgevoerd en kwalitatief drukwerk moet u bij De Jong Reclame zijn in Roelofarendsveen,

...

Een sales training kan een enorme impact hebben op een geheel bedrijf, omdat het salesteam

...

Een marketingbureau in de omgeving van Culemborg kan daadwerkelijk het verschil maken voor jouw bedrijf.

...

Voor alle bedrijven is opvallen en de aandacht trekken van hun beoogde klanten het allerbelangrijkst.

...

Wanneer je een eigen bedrijf hebt, ben je altijd op zoek naar manieren om op

...

Zoekt u naar poorten voor de oprit, en weet u niet precies wat er qua

...

Autoreclame: rijdende reclame.. overal waar je komt! Auto reclame is inmiddels niet meer weg te

...