Het vermogen om top mensen te kunnen selecteren, motiveren, ontwikkelen en behouden is cruciaal voor het succes van een bedrijf. Als je graag een bedrijf wilt opbouwen, waarbij mensen volledig betrokken zijn en waar mensen ook graag werken, moet je weten hoe je deze geweldige mensen kunt aannemen en kunt behouden. Helaas kan een slechte medewerker een bedrijf veel geld kosten, onnodige problemen veroorzaken en zo ieders tijd verspillen. Geweldige bedrijven en managers beginnen met het aannemen van optimistische, veerkrachtige en toegewijde mensen, waarvan de waarden passen bij de cultuur van de werkplek. Het behouden van goede mensen betekent ook het creëren van een gezonde werkomgeving, waar mensen hun kennis, creativiteit en vaardigheden kunnen gebruiken. Zelfbeheerde organisaties creëren werkomgevingen, waar mensen continu kunnen leren en waar mensen leren om beslissingen te nemen.
Madison is hoofd Human Resources van een snelgroeiende onderneming in een zeer competitieve markt. De meeste managers van het bedrijf zijn erg druk en vinden de sollicitatieprocedure erg saai. Ze vinden dat ze zo tijd verliezen voor ‘ belangrijk werk’ dat moet worden gedaan. Sollicitatiegesprekken bestaan uit vragen, die worden samengesteld tijdens het gesprek. Degene die het sollicitatiegesprek voeren, spreken zelf de meeste tijd en vertellen veel over de deugden van het bedrijf. De beslissing of iemand wordt aangenomen, is vaak gebaseerd op een impuls. De interviewers hebben zelden tijd om samen te komen als een team en de werkgerelateerde competenties van de kandidaat te bespreken. Madison vond het hele proces uitputtend en wist dat er een betere manier moest zijn. Klinkt dat je bekend in de oren? Geloof het of niet maar het aannemen van de juiste mensen kan echt aangenaam en leuk zijn. Managers kunnen gemakkelijk, op basis van prestaties uit het verleden van een kandidaat, een innovatieve methode leren voor het vaststellen en het selecteren van emotioneel intelligente mensen. Het selectie- en beoordelingsproces is een geweldig moment om deze vaardigheden te oefenen. Onderzoek op het gebied van emotionele- en sociale intelligentie ondersteunt het idee, dat het vermogen om effectief te kunnen communiceren met anderen, echt een kritische werkcompetentie is. De integratie van de BarOn Eqi-beoordeling en het stellen van emotionele- en competentiegerichte vragen tijdens het sollicitatiegesprek, kunnen je helpen bij het voorspellen van het succes van de sollicitanten.
Wil je meer komen te weten over het kiezen van de juiste personen voor een functie of een assessment in Amsterdam laten doen? Kijk dan eens op de website van ivpp.nl.
|
http://www.ivpp.nl/assessment/ |