Msign studio
Image default
Bedrijven

3 Tips voor het overbrengen van je boodschap met posters

Heb je iets te vertellen aan de mensen om je heen en wil je een geweldige oplossing gebruiken om jouw boodschap aan de man te brengen? Begin dan met het ontwerpen van een unieke poster en verspreid die onder je publiek. Een aantrekkelijke poster zorgt ervoor dat jouw boodschap direct wordt overgebracht en onmiddellijk wordt herinnerd. Is de kat van huis en kan je hem niet vinden? Dan kan een poster je hierbij helpen. Wil je de aandacht trekken voor je aankomende verjaardagsfeestje? Dan is een poster een perfect hulpmiddel. Lees hier verder om meer te weten te komen over posters en hoe je ze kunt inzetten voor jouw doeleinden.

1. Maak gebruik van verschillende platforms

De informatie die je jouw doelpubliek wilt geven kan op verschillende soorten posters worden afgedrukt, in elk gewenst ontwerp. Als je wilt dat jouw posterformat ook als webversie te vinden is, kun je ook met een digitale versie aan de slag. Dit heeft een aantal voordelen, waaronder de mogelijkheid om jouw boodschap op grotere schaal via sociale media te communiceren en mensen aan te spreken die jouw poster op straat misschien hebben gemist.

2. Maak in het oog springende posters

Wanneer je begint met jouw posters laten drukken, wil je er natuurlijk voor zorgen dat ze direct opvallen. Je hebt waarschijnlijk veel tijd en geld gestoken in je poster, dus je wilt dat deze gezien wordt door mensen die er om geven. Daarom is het belangrijk om de juiste inhoud weer te geven op een manier die gemakkelijk te begrijpen is. Dit kan worden bereikt door een pakkende slogan te gebruiken en de kernboodschap duidelijk op de poster te laten uitkomen. De boodschap moet voor de lezer in één oogopslag te begrijpen zijn. Je kunt dit doen door een duidelijk lettertype te gebruiken en contrast te creëren zowel in de achtergrond van de poster als in de plaatsing ervan. Om dit te doen, raden wij aan te experimenteren met verschillende kleurenpaletten en kleuren, en hun associaties te onderzoeken.

3. Werk aan jouw oproep tot actie

Bij bijna elke poster is het belangrijk om na te denken over je oproep tot actie, of ‘call-to-action’ in het Engels. Dit is de oproep tot actie die jouw publiek precies vertelt wat ze moeten doen als ze jouw boodschap zien. Door speciale aandacht te besteden aan dit concept kan jouw poster het gewenste resultaat bereiken. Bedenk dus welke informatie nodig is om het gewenste gedrag te ondersteunen, wat ervoor zal zorgen dat je poster jouw doelgroep weet te activeren!