Msign studio
Image default
Eten en drinken

5 redenen waarom het tijd is om meer linzen in uw dieet op te nemen

We leven eindelijk in een tijd waarin mensen nu uiteindelijk overstappen van kikkererwten op linzen en dat allemaal om de juiste redenen. We merken dat het een onderdeel is van allerlei soorten soep, gerechten op basis van kip (die ook spliterwten vervangen), glutenvrije pasta’s, frites en zelfs dierenvoeding. Ze zijn door de Verenigde Naties al uitgeroepen tot voedselproduct van het jaar. Maar met alle prestaties vinden we nog steeds dat het ondergewaardeerd wordt en veel meer waardering verdient die we meteen gaan geven!

Voor de ongelukkigen, die nog steeds niet de kans hebben gehad om van de magie van linzen te genieten, kun je ze herkennen als kleine ronde peulvruchten die in alle maten en kleuren verkrijgbaar zijn, samen met geweldige voordelen die we zojuist voor je hebben genoemd.

1.  Ze zijn de beste bron van plantaardige eiwitten

Weet je dat als je een kopje linzen neemt, je eigenlijk minstens 18 gram eiwit binnenkrijgt? Dat staat gelijk aan het eten van een heel blik kikkererwten voor dezelfde voedingswaarde. Idealiter raden we u aan om tussen de 50 en 75 gram per dag te eten.

2.   Meer natuurlijk ijzer

Als u een kopje linzen neemt, krijgt u ongeveer 6,5 milligram ijzer en dat is gelijk aan een derde van de dagelijkse behoefte. Als je je afvraagt ​​waarom ijzer super belangrijk is, helpt het bij het pompen van zuurstof door je lichaam. Dus als u niet genoeg ijzer binnenkrijgt, betekent dit ook dat er een kans is dat uw bloedstroom langzamer gaat stromen.

3.   Vol met vezels

Als u een beetje gezondheidsbewust bent geweest in uw leven, dan zou u weten hoe gezondheidsdeskundigen zo veel nadruk leggen op het hebben van de vereiste inname van vezels – vooral voor uw spijsvertering en gezond gewicht. Dus als je daar een gemakkelijke manier voor wilt, bevat een kopje linzen 10 gram vezels, wat opnieuw twee keer zoveel rauwe boerenkool en 20 procent van je dagelijkse vezelbehoefte is.

4.   Je botten zullen sterk worden!

Ben je een atleet of wil je binnenkort naar de sportschool, dan is gezondheid van de botten uitermate belangrijk. Linzen bieden dan ook een grote hoeveelheid calcium (35 gram calcium per kopje om precies te zijn) wat het leven gemakkelijk maakt voor met name vegetariërs. !

5.   Je krijgt het magische foliumzuur!

Foliumzuur is die ene belangrijke voedingsstof die het leven kan redden van vrouwen die zwanger zijn en als ze niet genoeg krijgt, vergroot de afwezigheid ervan ook de kans op geboorteafwijkingen.

Maar als u niet aan zwangerschap denkt, is foliumzuur ook geweldig voor een gezonde haargroei en verlaagt het het risico op hartaandoeningen en beroertes.

Nu u goed op de hoogte bent van alle voordelen die rode linzen of andere soorten te bieden hebben als vervanging van verschillende voedingsmiddelen in uw dieet, hopen we dat u meteen de verstandige zet zult doen en de beste zorg voor uw gezondheid zult nemen!

Gerelateerde artikelen

Tafeltje Dekje

Welke speciale fruitmand of fruitbox wil jij graag laten bezorgen?

Een taart bestellen is de ideale traktatie